KADİR ERDAL

KADİR ERDAL

Hedef Kitlelere Ulaşalım!

Hedef Kitlelere Ulaşalım!

Ses ve multimedya tanıtım filmi, animasyon kullanılarak yapılan grafik yapılardan oluşan videodur. İnternet, medya, grafik yapıları ve hareketli araçların kullanımına izin veren iletişim ağıdır.

“İnternet ilk olarak 1960'larda Amerika'da olası bir nükleer savaştan sonra ortaya çıktı. geleneksel iletişim yollarının kesintiye uğraması durumunda, alternatif kurulması fikri ile ortaya çıkmış olsa da kesintiye uğramaz. iletişim ağının aktif kullanımında durumun oluştuğunu söylemek mümkündür. Bu iletişim ağı, çoğunlukla 1985'ten sonra geliştirildi. Akademik temelli organizasyonların benimsenmesi ve 1992 yılından sonra ticari kuruluşlar tarafından kullanıldı.” (Gönenç, 2003: 89). “İnternet, birbirine bağlı bir dünya çapında web (www) ağıdır, yani, dünya çapında yaygın ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır” (Aktaş,

2010: 148) tarafından sağlanan hareketli grafiklerle sıklıkla etkileşime girdiğimiz söylenebilir.

İnternet, tanıtım filmleri, animasyonlar vb. televizyon, tablet ve cep telefonu, hedef kitleler tarafından sürekli kullanımı kurum ve kuruluşların kendilerini sosyal mecralarda ifade etmelerine olanak sağlamıştır.  Sadece medya, televizyon ve internet ortamlarını kullanılmayan bu ortam, özel sektör, eğitim ve öğretim alanında da kullanılmaktadır. Şu da söylenebilir İnternet sayesinde hedef kitlelerle etkileşime giren büyük izleyicilerin kendilerini ifade etmeleri  için Üniversiteler kendilerini çeşitli internet kanalları aracılığıyla ifade etmek için sosyal medya kanallarını ve interneti kullanmayı tercih etmektedirler. Bunun için Amaç, üniversiteler sosyal medya aracılığıyla hedef kitleleriyle iletişim kurmayı amaçlamaktadır.

Medya hesapları, web siteleri, Google reklamları, blogda reklam tanıtımları tanıtım yazıları vb. görsel, ses ve içeriklerden oluşan tanıtım filmi ile bilgi içermektedir.

Üniversiteler, kurum ve kuruluşlar hedef kitlelerine ulaşmayı amaçlar. 

Geniş bir yelpazeye sahip olan (sosyal medya platformları, web siteleri, Google reklemları vb.) alanlarda eğitim kurumları farklı reklamlar hazırlayarak hedef kitlelere farkındalık sağlamaktadır. 

Günümüzde tanıtım filmleri de yüksek bir popüleriteye sahip olmuş konumda. Türkiye'de ve dünyada esnaflardan tutun kurum ve kuruluşlara kadar tanıtım filmlerini görmekteyiz. Peki bunları hedef kitleye göstermek için hangi alanları kullanıyoruz? Hedef kitlenin nasıl dikkatini çekiyoruz?

Tanıtım filmlerini, sosyal medya, web siteleri ve google gibi alanlarda reklam vererek hedef kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz. Eskiden insanlara ulaşmak için radyolar vardı, sonrasında gazeteler çıktı. Televizyonların çıkması ile birlikte sadece il bazında değil aynı zamanda ülkeye gösterebiliyorduk. Artık teknolojinin gelişmesi ile birlikte sadece ülkede değil aynı zamanda dünyaya yayılabiliyoruz. Hedef kitlemizi oluşturmamız ile dünyadaki sizin işinize ilgi duyan tüm kişilerle haberleşebiliyorsunuz. Hedef kitleleri etkilemek için bir çok yol olabilir. Bunlardan birkaçı sosyal medya tasarımları, google reklamları ve tanıtım filmleri olabilir. 

Amacımız herkese ulaşmak değil hedef kitleye ulaşmak!

Hoşçakalın...
 

Bu yazı toplam 4398 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
KADİR ERDAL Arşivi
SON YAZILAR