• BIST 107.749
  • Altın 143,535
  • Dolar 3,5290
  • Euro 4,1420
  • Bilecik 23 °C

'RENKLİ KARODA PATENT ÇALIŞMASI YAPACAĞIZ'

'RENKLİ KARODA PATENT ÇALIŞMASI YAPACAĞIZ'
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İnşaat Teknolojisi Bölümü Öğretim Görevlisi Lemi Tufan Taşpolat, laboratuvar çalışmaları hakkında gazetemize bilgi verdi.

Taşpolat, inşaat laboratuvarında bir çok deneysel çalışmanın yapıldığını fakat laboratuvarda üretilen renkli karoyla ilgili patent çalışması yapacaklarını belirterek: 'Renkli karoda patent çalışması yapacağız. Farklı renklerde doğal beton agregasından faydalanarak onu renklendirerek 33'lük karo üretimi yapıyoruz. Bu dekoratif duvar karosu şeklinde olacak. Yer karosu şeklinde değil, dekoratif duvar karosu şeklinde üretmeye çalışıyoruz. Denemelerimiz var farklı renklerde yaptık. Şimdi karışımlar deneyerek estetik görünümünü elde etmeye çalışıyoruz. Bunda başarılı olursak araştırmasını yaptık. Bizim yaptığımız tarzda malzeme kullanılmadığı için biz bu dekoratif duvar karosunun patentini almak istiyoruz." dedi. 
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İnşaat Teknolojisi Bölümü Öğretim Görevlisi Lemi Tufan Taşpolat, laboratuvar çalışmaları hakkında gazetemize bilgi verdi. 
Öğretim Görevlisi Taşpolat, Teknisyen Hüseyin Temel ve İnşaat Teknolojisi Bölümü 1. ve 2. sınıf öğrencileriyle beraber bu dönem içerisinde zemin, beton ve ulaştırmayla ilgili çalışmalar yaptıklarını söyledi. 
Bu çalışmalar içerisinde atıkların değerlendirilmesini ön planda tuttuklarını anlatan Taşpolat, betonda, zeminde ve ulaştırma laboratuvarında farklı atıkların yol üst yapısında, zeminin iyileştirilmesinde veya farklı beton eldesinde nasıl kullanıldığıyla ilgili araştırmalar yaptıklarını kaydetti.
Bu araştırmaları ders kapsamında 1. sınıflarda beton teknolojisi dersinde, 2. sınıflar da ise karayolu inşaatı, betonarme ve hasar tespit dersi içerisinde etkin bir şekilde kullanmaya çalıştıklarını ifade eden Öğretim Görevlisi Lemi Tufan Taşpolat, daha sonra laboratuvarda yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verdi. 

bilecik-seyh-edebali-universitesi-insaat-teknolojisi-bolumu-ogretim-gorevlisi-lemi-tufan-taspolat1.jpg

Taşpolat, inşaat laboratuvarında bir çok deneysel çalışmanın yapıldığını fakat renkli karoda patent çalışması yapacaklarını ifade etti. Taşpolat şöyle konuştu: "Renkli karoda patent çalışmasını yapacağız. Farklı renklerde doğal beton agregasından faydalanarak onu renklendirerek 33'lük karo üretimi yapıyoruz. Biz eğer bundan verim alabilirsek dekoratif karosu olacak duvar karosu şeklinde. Yer karosu şeklinde değil, dekoratif duvar karosu şeklinde üretmeye çalışıyoruz. Denemelerimiz var farklı renklerde yaptık. Şimdi karışımlar deneyerek estetik görünümünü elde etmeye çalışıyoruz. Bunda başarılı olursak araştırmasını yaptık. Bizim yaptığımız tarzda malzeme kullanılmadığı için biz bu dekoratif duvar karosunun patentini almak istiyoruz." dedi. 
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İnşaat Teknolojisi Bölümü Öğretim Görevlisi Lemi Tufan Taşpolat şunları ifade etti: "İnşaat laboratuvarımızda bu dönem zeminle, betonla ve ulaştırmayla ilgili yaptığımız çalışmalar var.
Bu çalışmalar içerisinde atıklarında değerlendirilmesini ön planda tutarak betonda, zeminde ve ulaştırma laboratuvarında farklı atıkların yol üst yapısında, zeminin iyileştirilmesinde veya farklı beton eldesinde nasıl kullanılır bununla ilgili araştırmalar yapıyoruz.

bilecik-seyh-edebali-universitesi-insaat-teknolojisi-bolumu-ogretim-gorevlisi-lemi-tufan-taspolat2.jpg

Bu araştırmaları da ders kapsamında birinci sınıflarda beton teknolojisi dersinde ikinci sınıflarla da hem karayolu inşaatı dersinde hem betonarme dersinde hem de yapılarda hasar tespit dersi içerisinde etkin bir şekilde kullanmaya çalışıyoruz.

"BOR ATIĞINI NASIL DEĞERLENDİRİRİZ BUNUN ARAŞTIRMASINI YAPIYORUZ"

Arkadaşlarımız bununla ilgili laboratuvar çalışmalarında tüm haftayı etkin bir şekilde kullanarak vermiş olduğumuz karışımlar doğrultusunda kullandıkları atıkları, bu atıklar lastik atıkları, cam atıkları, strafor kullanmak suretiyle hafif ürünlerin eldesini sağlamaya çalışıyoruz. En önemlisi bor atığı kullanıyoruz burada. Çünkü bor madeni çıkarıldıktan sonra bor yığın bir şekilde atılıyor. Bunun geri dönüşü söz konusu değil. Biz işte bu bor atığını burada yol üst yapısında, zeminin iyileştirilmesinde veya beton içerisinde kullanımla nasıl değerlendirebiliriz bunun araştırmasını yapıyoruz.

bilecik-seyh-edebali-universitesi-insaat-teknolojisi-bolumu-ogretim-gorevlisi-lemi-tufan-taspolat3.jpg

"RENKLİ KARO ÜRETİMİ YAPIYORUZ"

Şuan da renkli karo üretimi yapıyoruz. Arkadaşlarımız şu anda yüzen beton üretmeye çalışıyorlar. Yani biz betonu öyle hafif yapacağız ki özgül ağırlığını sudan daha hafif yaparak su yüzeyinde kalabilecek beton imalatına başladık.

"GEÇİRİMLİ BETON DÖKÜYORUZ"

Bunun haricinde geçirimli beton döküyoruz. Geçirimli betonda da maksadımız su kanallarının bulunmuş olduğu yerlerde beton küntler kullanılıyor. Bu küntlerin mukavemetleri düşük olduğu için üzerine gelecek olan basınçlarda kırılabiliyor. Böylece maliyet artıyor. İşte geçirimli beton suyu geçirdiği için bu beton kullanılmak suretiyle bu su akışını geçirimli beton içirsinde filitre olarak gerçekleştiriyoruz. Bununla ilgili basit bir kriş döktük. 

"RAFİNE ASFALTI NASIL EKONOMİK HALE GETİREBİLİRİZ BUNUN ÇALIŞMASINI YAPIYORUZ"

Bunun yanında yol üst yapısında arkadaşlarımız deneylerini yapıyorlar. Asfalt üretimi petrol rafinelerindeki petrolün destilasyonu sonrasında elde edildiği için maliyeti yüksek. Biz acaba bu yüksek maliyetli asfaltı nasıl düşürebiliriz ile ilgili bir çalışma yapıyoruz. Bunun içinde atıklar kullanıyoruz. Atıklarımızın en önemlisi de atık lastik ve asfaltit. Asfaltit de doğu ve güneydoğu bölgesinde sıklıkla bulunan bir malzememiz. O bölgede de Şırnak asfaltiti olarak geçiyor. Biz bunu kullanmak suretiyle yüksek maliyetli petrolden elde edilen rafine asfaltı nasıl ekonomik hale getirebiliriz bununla ilgili çalışma yapıyoruz.

"ZEMİN İYİLEŞTİRMESİ YAPIYORUZ"

Bunların yanında zemin iyileştirmesi yapıyoruz. Yol inşalarında yolun geçeceği stabilize malzemenin mukavemetli olması gerekiyor. Bazı durumlarda bu dayanım düşük olabiliyor. İşte bizde artı malzeme koyarak zeminin dayanıklılığını nasıl arttırabiliriz bununla ilgili deneysel çalışmalar yapıyoruz.

bilecik-seyh-edebali-universitesi-insaat-teknolojisi-bolumu-ogretim-gorevlisi-lemi-tufan-taspolat4.jpg

 "RENKLİ KARODA PATENT ÇALIŞMASI YAPACAĞIZ"

Arkadaşlarımız bunlarla ilgili çalışmaları devam ettiriyorlar. Fakat renkli karoda patent çalışması yapacağız. Farklı renklerde doğal beton agregasından faydalanarak onu renklendirerek 33'lük karo üretimi yapıyoruz. Bu dekoratif duvar karosu şeklinde olacak. Yer karosu şeklinde değil, dekoratif duvar karosu şeklinde üretmeye çalışıyoruz. Denemelerimiz var farklı renklerde yaptık. Şimdi karışımlar deneyerek estetik görünümünü elde etmeye çalışıyoruz. Bunda başarılı olursak araştırmasını yaptık. Bizim yaptığımız tarzda malzeme kullanılmadığı için biz bu dekoratif duvar karosunun patentini almak istiyoruz." dedi.

 

Kaynak: Sinan ÖNCE
Bu haber toplam 4109 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • AMAN DİKKAT! SAKIN İNANMAYIN27 Temmuz 2017 Perşembe 08:46
  • BAŞARILI HALTERCİ, OLİMPİYAT HAZIRLIK MERKEZİNE SEÇİLDİ26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:56
  • KÜRE’DE ÇOCUKLARA SPOR BİLİNCİ AŞILANIYOR26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:50
  • İLK KEZ GÜREŞ FESTİVALİ DÜZENLENECEK26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:41
  • BAKICI'DAN HALK GÜNÜ MESAİSİ26 Temmuz 2017 Çarşamba 17:35
  • BYEGM'DEN GAZETEMİZE ZİYARET26 Temmuz 2017 Çarşamba 15:25
  • ESNAFA MÜJDE26 Temmuz 2017 Çarşamba 15:02
  • 17 İLDE ALARM BİLECİK'TE LİSTEDE26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:39
  • BİLECİK BELEDİYESİNDEN ''SEVGİN İLİKLERİME İŞLESİN'' KAMPANYASI26 Temmuz 2017 Çarşamba 12:39
  • DİKKATLİ OL TÜRKİYE26 Temmuz 2017 Çarşamba 11:26
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Bilecik Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 228 212 40 29 Faks : 0 228 212 40 29