• BIST 103.912
  • Altın 160,999
  • Dolar 3,9233
  • Euro 4,6062
  • Bilecik 5 °C

'VÜCUT GELİŞTİRME İLAÇLARI ÖLÜM SAÇIYOR'

'VÜCUT GELİŞTİRME İLAÇLARI ÖLÜM SAÇIYOR'

Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, kaçak olarak satılan vücut geliştirme ilaçlarının ölüm saçtığını belirterek gençlerin tehlikede olduğunu söyledi. 

Sabırlı, yaptığı açıklamada, “İnternetten peynir ekmek gibi satılan bu ilaçlar gençlere kurulan ölümcül bir tuzak halini aldı. Yetkililerin bu duruma acil müdahale etmesi gerekiyor. Daha önce bu tür ürünler yüzünden sağlığından olan, hatta hayatını kaybedenlerin olduğu biliniyor. İnternetten, sosyal medyadan, marketlerden, spor salonlarından gıda takviyesi adı altında reçetesiz olarak satılan bu ürünler böbrek hastalıklarından hormon bozukluklarına kadar pek çok hastalığa neden oluyor. Özellikle gençler vücut geliştirmek için bu tip ilaçları internet ve sosyal medyadan rahatlıkla alabiliyorlar. Gençleri bu tehlikeden korumak için ailelere ve sağlık otoritelerine çok iş düşüyor. Gençler, doktorlara danışmadan, internetteki aldatıcı yalan yanlış bilgilere kanarak, sokak satıcılarının tezgahlarından bile bu tip ilaçları alabilmektedirler. Bunlar lanse edilirken, kas geliştirici, yağ yakıcı veya besleyici olarak isimlendirilmektedir. Bu ilaçların çoğunda hormon bulunmaktadır. Vücut zaten kendiliğinden hormonları ürettiği için tıbbi bir zorunluluk yoksa dışarıdan hormon almak son derece sakıncalıdır. Bu ürünlerin bilinçsiz kullanımı sonucunda başta pankreas olmak üzere böbreklerde ve bir çok hayati organda problem ortaya çıkabilir. Yaşanan sağlık sorunlarına rağmen bu tür ilaçların kullanılmaya devam edilmesi sonucu vücut sistemi tamamen çökebilir ve kullanan kişinin hayatını kaybetmesine dahi neden olabilir. Vücut geliştirici protein tozları ve amino asit olan kreatin; kasları şişiren görüntü sağlarken, uzun süreli kullanımı karaciğer, böbrek hasarı, elektrolit bozuklukları, sıvı kaybı, kan basıncında artış, sindirim sistemi şikâyetleri ve kas kramplarına neden olabilmektedir. Çocuklarımızı bu ilaçlardan korumak için de dikkatli olması gerekiyor” dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 2179 defa okunmuştur
  • Yorumlar 2
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Diğer Haberler
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Bilecik Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 228 212 40 29 Faks : 0 228 212 40 29