Sinan ÖNCE
TCDD Bilecik Gar Müdür Vekili Kenan Kapulu gazetemize yaptığı özel açıklamada, Yüksek Hızlı Tren'in bazı bölgelerde eski hattı kullandığından, eski trenlerin yakın vaadede çalışmasının zor olduğunu söyledi. Eski hatların yaklaşık 2 yıldır kullanılmadığına da dikkat çeken Gar Müdür Vekili Kapulu, bu hatların bakımının yapıldıktan sonra eski tren seferlerinin tekrar hizmete açılacağını belirtti. Yılbaşına kadar da eski trenlerin çalışmasının zor olduğunu ifade eden Kapulu, bu hatların bakımının yapıldıktan sonra eski trenlerin de hızlarının artacağını kaydetti. Müdür Vekili Kapulu ayrıca Bilecik YHT Garı'nın da inşaatının %80'inin bittiğini ifade ederek, bir ay içinde bu garın da biteceğini tahmin ettiğini söyledi. Yüksek Hızlı Tren'in şuan da Bozüyük garında sadece bir kere durduğunu ifade eden Kapulu, Bilecik garının bitmesinin ardından ilimizde YHT'nin bir kaç kere daha durmasını beklediklerini söyledi.
TCDD Bilecik Gar Müdür Vekili Kenan Kapulu gazetemize yatığı açıklamada şunları söyledi:
"HATTIN BAKIMI YAPILMADAN ESKİ TRENLER ÇALIŞMAZ"
"Şuan da YHT, bazı yerlerde eski hat üzerinden gidiyor. 300-400 metre eski hattı kullanıp tekrar yeni hatta geçiyor. Bundan dolayı iki hatta da aynı anda tren çalışması sıkıntılı. Yüksek Hızlı Tren'in şuan da 6 seferi var. 6 Ankara'dan 6 İstanbuldan. Birde bu trenlerde sürat var. Bu otobüs değil ki durdurasın. Bu treni durdurmak için 2-3 km öncesinde ayarlama yapmanız gerekiyor. Bundan dolayı hızlı tren hattının bitip kendi hattına geçip, eski hattın da bakımı yapılmadan eski trenler çalışmaz. Bunun da yetkisi genel müdürlüğümüzde. Eski trenlerin çalışması da yakın vaade de gözükmüyor.
Şuan da eski trenler çalışmasına çalışır. Fakat eski hatların bakımının yapılması gerekiyor. Yaklaşık 2 senedir o eski hatlar çalışmıyor. Bundan dolayı da bir yıpranma var. Özellikle makas geçişleri dediğimiz noktaların bakıma ihtiyacı var.
Hızlı trenin makas geçişleri, eski hatlardaki gibi tek makasta geçilmiyor. Hızlı tren yol değşitireceği zaman 16 ayrı makas parçasıyla geçiyor. Yani eski trenler 100 metrede yolunu değiştiriyorsa, hızl tren 1200 metrede değiştiriyor. Çünkü hızlı gittiği için yavaş yavaş yolunu değiştiriyor. Bundan dolayı eski hattı da bazı bölgelerde kullanmak zorunda kalıyor.
"YILBAŞINA KADAR OLUR GİBİ GÖZÜKMÜYOR"
Önümüzdeki günlerde hızlı treni, eski hattan ayırdığım zaman, kullanılan eski hatları da sökmemiz gerekecek. Eski hattan hızlı treni ayırdığım zaman da buraların bakımı olacak. O eski hatlar açıldığında da eski süratlarıyla değil, daha hızlı olacak. Yani eski trenler önceden 90 km/s süratla gidiyordu. Ama bu bakım yapıldığında eski trenlerde de bir sürat artışı olacak. Onlar da hızlanacak. Tabi bunların yapımının yetkisi genel müdürlüğümüzde. Bunun da tarihi şu aşamada belli değil. Yılbaşına kadar da olur gibi gözükmüyor.
"ESKİ TRENLER MUTLAKA ÇALIŞACAK"
Hızlı Tren'in giremediği yerler var. Bu yüzden eski trenler mutlaka çalışacak. Mesela Kars'tan gelen bir treni getirmişiz Ankara'ya kadar yolcuya "Ankara'da trenden inde diğer trene bin" gibi birşey olmaz. Bu yolcuların da mağdur edilmemesi için eski hatlar çalışması gerekiyor.
"GAR İNŞAATININ %80'İ BİTTİ"
Hızlı Tren Garı'da sayın Başbakanımızın açıkladığı gibi bir ay içinde bitmesi planlanıyor. Arkadaşlarımız da hızlı şekilde çalışıyorlar. Bitirmek için uğraşıyorlar. Şuan da inşaatın %80'i bitmiş gibi gözüküyor.
"YHT BOZÜYÜK'TE BİR KERE DURUYOR"
Yüksek Hızlı Tren şuan da Bozüyük'te günde bir kere duruyor. 13:04'te İstanbul'dan Ankara seferi, 13:14'te de Ankara-İstanbul seferi yapan tren duruyor. Bilecik garının da işi bittiği zaman ilimiz sınırları içinde de tek duruş olmaz diye tahmin ediyorum. Çünkü 6 gidiş 6 dönüş olmak üzere 12 sefer var. Buraya bir kaç duruş daha eklerler. Yani 2 saatte bir tren kalkar gibi tahmin ediyorum." dedi.