SEO Yatırım Getirisi  Hesaplama Neden Önemli?

SEO Yatırım Getirisi Hesaplama Neden Önemli?

Bir anahtar kelime için yapılan SEO çalışmasının web sitesine ne kadar getiri sağlayacağı SEO ROI hesaplama işlemi ile belirlenir.

Bir anahtar kelime için yapılan SEO çalışmasının web sitesine ne kadar getiri sağlayacağı SEO ROI hesaplama işlemi ile belirlenir. SEO ROI hesaplama yapılırken ilgili anahtar kelimenin aylık arama hacmi, satılan ürünün fiyatı ve dönüşüm oranı değeri gibi unsurlar dikkate alınır. İlk on sıra için ne kadar gelir elde edilebileceğini gösteren SEO ROI, son derece önemlidir. Özellikle e-ticaret sitesi olanlar ve bu sitelere yönelik SEO çalışması yapanlar SEO ROI ile SEO çalışmalarının ne kadar olacağını test edebilir. Bunun sonucunda doğru ve kazançlı anahtar kelimelere SEO çalışmalarında yer verir. Siz de SEO çalışmalarınızın yüksek geri dönüşümler sağlaması için Boosted Craft ile iletişime geçebilir, yatırım verimliliği ölçülerek yapılan SEO çalışmalarından optimum fayda sağlayabilirsiniz.

SEO ROI Hesaplama Neden Önemli?

SEO ROI hesaplaması yani SEO ROI ölçümü, ticaretin ve yatırımın her adımında temel verilere erişme imkanı sunar. Varlıkların başarılı olması ve başarılı olan yatırımların devamlılığının sağlanması için ROI hesaplama yapılmalıdır. ROI hesaplaması ile nereden ve ne kadar kar elde edilebileceği sorusu yanıtlanabilir. ROI ölçüldüğünde karlı ve verimsiz kampanyalar arasında ayrım yapma imkanı elde edilebilir. Bu sayede, sonuçsuz kalan kampanyalarda yapılan yatırım geri çekilebilir, kazanç elde edilen kampanyalara yatırım yapılarak kazanç artırılabilir.

İşletme sermayesi, üretim hacmi, bütçe kullanımı, ürün tedariği, satış forumları, kanalları, reklam türleri, stratejileri ve pazarlama stratejileri gelecekteki sonuçları etkileyerek ROI hesaplamasının gerçekçi sonuçlar vermesine yardımcı olur. SEO blog içeriklerine ulaşmak için (https://boostedcraft.com/seo-blog) tıklayabilirsiniz.

SEO ROI Nasıl Hesaplanır?

ROI hesaplaması işletme sektörüne, yapılan yatırımın türüne, ürünün mevcut hacmine ve hesaplamanın yapılacağı döneme göre yapılır. Diğer bir deyişle birden fazla hesaplama formülü bulunur. Formüllerin temeli yatırım, ürünün maliyeti ve gelir kalemleri olduğundan ihtiyaca göre şekillendirilmesi mümkündür. Daha verimli sonuçlar üretmesi dolayısıyla en çok kullanılan ROI formülü şu şekildedir:

ROI (Yatırım Getirisi) = (Gelir – (yatırım maliyeti + ürün maliyeti)) / (yatırım maliyeti + ürün maliyeti)

ROI Nasıl Artırılır?

ROI ölçümü yapmak için daha önceki eylemler göz önünde bulundurulmalıdır. Bunlar, ilerleyen dönemlerdeki stratejilerin optimize edilmesi sürecinde de kullanılabilir. ROI artırmak için analiz ve optimizasyon süreci gerçekleştirilmelidir. Sosyal medya üzerinden yayınlanan reklamlarda, farklı hedef kitle ve reklam türleri konusunda denemeler yapılmalıdır. Ardından benzer reklamlarda içeriklerin ve görsellerin farklılaştırılması gerekir. En iyi sonucu verecek yöntem bulunana kadar devam edilmeli ve optimizasyon planlanmalıdır.

Test sürecinde verilerin toplanması ve analiz sürecinden sonra yapılandırılarak kullanılabilir hale getirilmesi önemlidir. Bu süreçten sonra değerlendirmenin doğruluğu için belirli metrikler ayarlanarak devam edilmeli, UTM parametreleri eklenerek Google Analytics üzerinde dönüşüm hunisi oluşturulmalıdır.

İnternet dünyasında sürekli bir dönüşüm olması nedeniyle uygulanan stratejiler de sürekli güncel tutulmalıdır. Hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacak kanalların, içeriklerin ve stratejilerin sürekli olarak değiştiği unutulmamalıdır. Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarının sürekli değişiyor olması, işletmenizin hedef kitlesini tanımasını ve yatırım getirisi hesaplamasını buna göre yapması gerekir. Değişen trendlere ve müşteri gereksinimlerine göre iletişim kanalı, içerik ve strateji güncellemelerinin yapılması yatırım getirisinin maksimize edilmesini sağlayabilir.

Google Analytics sosyal medya kampanyalarından web sitesi trafiğini, dönüşümlerini ve kayıtlarını izlemek mümkündür. Facebook Pixel potansiyel müşterilerden satışa kadar her şey dahil olarak Facebook reklamlarından gelen dönüşümleri izlemeyi sağlayan web sitesi için bir koddur. Pixel özelliğini, Facebook’ta reklam platformu ve sosyal medya reklam optimizasyonu hedefleme araçlarını kullanarak hesaplama yapmak mümkündür.

Ayrıca web sitesi ziyaretçileri ve trafik kaynakları gibi verilerin izlenmesi için URL’e kısa metin kodları eklenmelidir. Bu parametreler Google Analytics tarzı analiz programlarıyla takip edilebilmektedir.

Siteye buradan ulaşabilirsiniz: https://boostedcraft.com/

Kaynak:Haber Kaynağı

Bu haber toplam 19 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.