TEKELİOĞLU YENİ MÜFREDATI DEĞERLENDİRDİ

TEKELİOĞLU YENİ MÜFREDATI DEĞERLENDİRDİ

Bilecik Gençlik, Kültür ve Eğitim Derneği Başkanı Eğitimci-Yazar Muzaffer Tekelioğlu, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bütün derslerin müfredat programlarına koyduğu ve önümüzdeki eğitim öğretim yılında uygulamaya konulacak değerler eğitimi ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Yıllarca eğitimin içinde bulunan bir kişi olarak sadece bilgiyi kavratmanın kâfi gelmeyeceğini, öğrenilen bilgilerin değerlerle süslenmesi gerektiğini savunan Tekelioğlu: 'Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından 2011-2012 eğitim- öğretim yılından itibaren uygulamaya koyduğu değerler eğitimi ilimizdeki okullarda bir program çerçevesinde kavratılmaya çalışılmış, değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasındaki önemli görevi yerine getirerek artan ve değişen risk ve tehditlerden bireysel ve toplumsal korunmayı sağlamak amacıyla değerler eğitiminin uygulanması istenmiştir. Değerler, bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlardır.” dedi.

Okullarda sadece bilgiyi öğretmenin yeterli olmadığını, toplumda kullanılamayan bilgilerin sadece yükten başka bir şey ifade etmediğini kaydeden Tekelioğlu “Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu vatandaşlar olarak yetiştirmek, öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak, toplumun bir üyesi olarak beden ve ruh sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için bilimsel süreçlere ve ahlaki değerlere uygun olarak karar verme alışkanlığını kazandırmak, kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, plânlı çalışma alışkanlığına ve eleştirel bakış açısına sahip, estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olmalarını sağlamak, kendisine, ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilecek yapıda bireyler olarak yetiştirilmesini sağlamak için maarif ordusuna büyük görevler düşmektedir.” dedi. 

Milli Eğitim Bakanlığının öğrencilere bilgi ile birlikte, değerler kazandırılması bilincini benimsediğini ve 2017 -2018 eğitim öğretim yılından itibaren daha ciddi anlamda uygulamaya koyduğunun altını çizen Tekelioğlu: 'Bakanlığımız ilköğretim ve ortaöğretim derslerinin müfredatlarında değerlerimiz ile ilgili öğrencilere iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olmalarını sağlayacak bilgi, beceri, tutum, davranış ve alışkanlıkları kazandırmayı amaçlayan eğitim, bu yönüyle değerlerle şekillenmiş bir etkinliktir. Bu bağlamda okullardaki değer eğitiminin amaçlarından biri öğrencilerin sağlıklı, tutarlı ve dengeli bir kişilik geliştirmelerini sağlamaktır. Bunun için bireyin çok yönlü gelişmesi önem taşımaktadır. Ayrıca insanın tutum ve davranışlarını biçimlendirmede Önemli bir role sahip olan değerler, öğrencinin sağlıklı ve dengeli gelişimine katkı sağlamaktadır. Türk Millî Eğitim Sistemi’nin temel hedefleri arasında öğrencileri sağlıklı, mutlu bir şekilde hayata hazırlamak, iyi insan ve iyi vatandaş olmalarını sağlayacak bilgi, beceri, değer, tutum, davranış ve alışkanlıklarla donatmak yer almaktadır. Bu bağlamda değerlerin eğitim süreci içerisinde kazandırılması ve yeni nesillere aktarılması hedeflere ulaşmada ve kültürel devamlılık açısından da son derece önem taşımaktadır. Günümüz demokratik toplumlarında, akademik başarı kadar, insan ilişkilerini düzenleyen pek çok değer giderek daha fazla öne çıkmaktadır. Millî, manevi ve evrensel değerleri tanıyan, benimseyen ve bunları içselleştirerek davranışa dönüştüren bireyler yetiştirmede aile, toplum, medyanın yanı sıra öğretim programlarının da önemli bir etkisi bulunmaktadır. Öğretim programlarında derslerin doğasına uygun olarak kazanımlar içinde yer alan değer ifadeleri, öğrencilere hissettirilerek ve yaşantısal hâle getirilerek örtük bir biçimde kazandırılmaya çalışılmalıdır. Bu doğrultuda kazanımların gerçekleştirilmesiyle değerlerin kazanılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ancak öğretim programının uygulayıcısı olan öğretmenin değerler eğitimine ilişkin farkındalığının yanı sıra yeterliliği ve becerisi bu süreçte büyük önem taşımaktadır. Değerlerin kazanılma sürecinde rehber olan öğretmen, öğretim programında yer verilen bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra neyin iyi ve doğru olduğunu model olarak ve etkinlikler yoluyla sunabilmelidir. İfadelerine yer vermiş olup, ADALET (Adil olma,Eşit davranma,Paylaşma), DOSTLUK(Diğerkâmlık, Güven duyma,Sadık olma, Vefalı olma,Yardımlaşma) DÜRÜSTLÜK (Açık ve anlaşılır olma,Doğru sözlü olma,Etik davranma,Güvenilir olma,Sözünde durma) ÖZ DENETİM (Davranışlarını kontrol etme,Davranışlarının sorumluluğunu alabilme,Öz güven sahibi olma) SABIR (Azimli olma,Tahammül etme) SAYGI (Alçakgönüllü olma,Başkalarına kendine davranılmasını istediği şekilde davranma, Diğer insanların kişiliklerine değer verme) SEVGİ (Aile birliğine önem verme, Fedakârlık yapma) SORUMLULUK (Kendine, çevresine, vatanına, ailesine karşı sorumlu olma) VATANSEVERLİK (Çalışkan olma,Dayanışma, Kurallara ve kanunlara uyma, Tarihsel ve doğal mirasa duyarlı olma,Toplumu önemseme) YARDIMSEVERLİK (Cömert olma,Fedakâr olma, İş birliği yapma, Merhametli olma,Misafirperver olma, Paylaşma) değerlerini işlenecek konulara göre kazanımları elde etmesini istemektedir.” dedi. 

Tekelioğlu son olarak değerlerimizin kazandırılması yönünde bütün derslerin müfredat programlarında yer almasında büyük katkıları olan Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’a, ve özellikle Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş’a teşekkür teşekkür ederek “En büyük vazife bu işin uygulayıcıları olan yöneticilerimize, öğretmenlerimize düşmektedir. Kendilerine başarılar dilerim” dedi.

 

Kaynak:Sinan ÖNCE

Bu haber toplam 1750 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.