YOL VE HASTANE
Geçtiğimiz hafta neredeyse bütün yerel medya söz birliği etmişçesine Bilecik Yenişehir yolunun bir türlü yapılamamasını gündeme getirdi. Daha önceki bir yazımızda da belirttiğimiz üzere 2015 seçimlerinde Bilecik Akparti Teşkilatını en çok zorlayacak, cevap verirken terletecek konuların başında bu yolla birlikte, yapılacak olan devlet hastanesinin bir türlü yerinin tespit edilememesi geliyor… Hızlı tren garı ve otobüs terminalinin de halen hizmete açılmaması cabası…
Hadi gar ve terminalin inşaatları devam ediyor ve seçimlere yetişme ihtimali bulunuyor. Ancak Yenişehir yolu ve Hastane inşaatı gerçekten Bilecik için bir kangrene dönüşmek üzere.
Devlet İstatistik Kurumu’nun internet sitesinden yaptığım araştırmalarda çarpıcı sonuçlara ulaştım. 2011 yılının verilerine göre hazırlanmış olan istatistiklere göre yüzbin kişiye düşen hastane yatak sayısı Türkiye ortalamasında 252 iken bu rakam Bilecik’te sadece 145… Mevcut yatak sayısı ile ilin nüfusunun oranlaması ile bulunan bu veriye göre Bilecik diğer iller arasında sondan onuncu sırada yer alıyor. Bilecik’ten sonra gelen 9 ilin tamamı doğu ve güneydoğuda. Bilecik’in emsali sayılabilecek illerin tamamı Türkiye ortalamasına yakın seviyelerde.
Sırf bu veri bile Bilecik’e yapılması düşünülen devlet hastanesinin Bilecik için ne kadar gerekli olduğunu göstermekte… Bilecik ile aynı zamanda projesi yapılıp inşaatına başlanan, hizmete giren pek çok hastane olduğunu biliyoruz… Bilecik’teki hastanenin ise daha yeri bile belli değil… Gerek hizmet verdiği alan gerekse bölüm kapasitesi değerlendirildiğine Türkiye ortalamalarının çok çok gerisinde olan sağlık konusunda yöneticilerimiz sınıfta kalmış durumda…
Kimse sakın bu verilere rağmen hastane yeri tespit edilemedi gibi bir bahanenin arkasına sığınmasın. Çünkü hastane yerinin tespit edilememesi Bilecik’i yönetenler için başlı başına bir hatadır. Bilecik gibi üniversite ve sanayinin etkisiyle nüfusu emsallerinden hızlı artan, özellikle inşaat sektörünün çok hızlı büyümesi ile çevresine yayılan ve yapılan inşaatların dahi konut ihtiyacını karşılayamadığı arazi yönünden bakir bir şehirde yer bulunamamış olması hiçbir mazeret ile anlatılamaz…
Aynı durum maalesef Bilecik-Yenişehir yolunun yapımında da yaşanıyor… Türkiye’de illeri birbirine bağlayan yollar arasında neredeyse bölünmüş yol bulunmayan hat kalmamasına rağmen ihalesi bir yapılıp bir iptal olan Yenişehir yolu da yılan hikâyesine döndü…
Yöneticilere söz verildiğinde yol için sürekli açılan ihale iptal davalarından, yanlış projelendirmelerden, müteahhitlerin işi bitirememesinden, işlerin yarım kalmasından kaynaklanan sorunlardan bahsediyorlar.
Ancak bu sorunların neden yaşandığı, sorunları çözmenin neden bu kadar uzun sürdüğünden ve bunun için ne tür çalışmalar yaptıklarından bahsetmiyorlar. Bilecik-Yenişehir yolu, Bilecik’in Bursaya doğal olarak da batı Anadolu’ya karayolundan ulaşmanın başlangıç noktası… Yenişehir’de bulunan havaalanının Bilecik’e yakınlığı da düşünüldüğünde havaalanı sayesinde Türkiye’nin belli başlı bölgelerine ulaşmak daha da kolay oluyor. Ne var ki, Bilecik il sınırına kadar dayanan duble yol, bir türlü buradan Bilecik merkezine ulaşmıyor… Kaza riskinin en yoğun yaşandığı, özellikle kış aylarında sık sık kapanan ve böylelikle Bileciklilerin en sık kullandığı ana hatlardan biri olan bu yolun çözüme kavuşmamasının hiçbir geçerli mazereti olamaz.
Bilecik’in Akpartili milletvekili Fahrettin Poyraz ve Bilecik Belediye Başkanı Selim Yağcı şu anda üçüncü dönemlerinin içerisinde… İl Genel Meclisindeki üyelerin durumuna göre Akparti 2004 yılından beri tek başına iktidar. Kendi üyelerinin oyları ile muhalefetin desteğine gerek kalmadan her türlü kararı alabiliyor. Bundan önce iki dönem İl Genel Meclisi
Başkanlığı yapan Hüseyin Çelik halen mecliste, yeni başkan Serkan Yıldırım ise bu göreve seçilmeden önce merkez ilçe başkanıydı… Ramazan Kurtulmuş da uzun süredir İl Başkanlığı görevini yürütüyor ve bu yönde de partinin Bilecik yönetiminde bir istikrar kurulmuş durumda… Yaklaşık 12 yıldır böyle bir istikrarla yönetilen Bilecik için halen yapılacak olan hastaneye yer bulunamamış olması ve Yenişehir yolunun tamamlanamamasının vebali Bilecik’i yönetenlerin değil mi?...
Hadi iktidar hastane için alternatifler arasında bir tercih yapamıyor, yol meselesinde müteahhitler arasındaki kapışmalara seyirci kalıyor; peki muhalefet ne yapıyor?.. Ülkemizde muhalefet konusunda, iktidarın yaptığı tüm icraatları eleştirmek gibi yanlış bir algı var… Maalesef bazen muhalefet yapan siyasiler de bu yanlışın içerisine düşüyorlar… Sağlık ve ulaşım gibi bir şehir için olmazsa olmaz derecede meselelerde yapıcı bir muhalefet ile iktidara yol gösterilebilir, hatta iktidarın düşünmediği çeşitli alternatifler kamuoyunda tartıştırılarak iktidarın da bu alternatiflerden birini seçmesi sağlanabilirdi… Şehir planlamacıları ile anlaşan, bu konuda paneller ve seminerler düzenleyen, meseleyi ülke gündemine taşıyan bir muhalefet, bu yolla hastanenin yapımını sağlayabilirse, Bilecik yönetiminde de bir alternatif olduğunu gösterebilirdi… Bilecik Yenişehir yolunun şimdiye kadar neden yapılmadığı tarihi süreç içerisinde takip etse, iptal edilen ihalelerin neden iptal edildiğini araştırsa, ihaleyi alamayan müteahhitlerin neden dava açtıklarını soruştursa, gerçekten bir kayırma varsa bunu kamuoyu ile paylaşsa yine kamuoyunda bir alternatif olarak düşünülebilirdi…
Heyhat, “Öz yurdunda garip, öz vatanında parya” olan Bileciklinin umudu da 2015 baharına kaldı.
Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.