"DOSYA MASRAFIMI GERİ ALACAĞIM DERKEN TUZAĞA DÜŞMEYİN"
İsmet CEP
Bozüyük Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Hayrettin Sabırlı, vatandaşlara uyarılarda bulunarak dosya masraflarını geri almaya çalışırken tuzağa düşmeyin tavsiyesinde bulundu.
Sabırlı, Dosya masrafının nasıl geri alabileceğini bilmeyen vatandaşları istismar eden fırsatçı dolandırıcılar, daha önce kendilerini hukuk bürosu, tüketici derneği, kamu kurumu gibi tanıtmaktayken, şimdilerde yöntem değiştirmek suretiyle bankadan aradıklarını ileri sürüp tüketicileri tuzağa düşürdüklerini söyledi. Banka kredisi dosya masrafını geri almak isteyen tüketicilerin yeni dolandırıcılık yöntemiyle karşı karşıya geldiğini anlattı.
Sabırlı "Kredi kartı, hukuka aykırı kullanıldığında yurt içinde bile hukuki sürecin bazen aylarca sürdüğü dikkate alınırsa, yurt dışında kullanılmasının aydınlatılması, faillerin takibi ve yakalanması neredeyse imkansız görülmektedir. Benzer durumlarla karşılaşan kart kullanıcıları dikkatli olmalıdır.
5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun 12. maddesine göre, kredi kartının haksız ve hukuka aykırı kullanımında tüketicinin sorumluluğunu bildirim anından geriye 24 saatte yapılan harcamalarda 150 lirayla sorumlu tutmasına rağmen, böyle bir durumda ortaya çıkan zararın tamamının kart bilgilerini karşı tarafa veren kullanıcı tarafından ödenmesi gerekebilir. Yanıltıcı ilan ve reklamlarda belirtildiği gibi kredi dosya masrafını kısa sürede kesin geri alabilmenin söz konusu olmadığına dikkati çekerek, "Karar çıkması için tüketici hakem heyetindeki başvuru yoğunluğuna göre ortalama 3 ayla 1 yıl süre geçmektedir.
Banka masrafını geri almak isteyen tüketiciler başlıca üç yol izlemelilerdir. Banka Genel Müdürlüğüne başvurularak kesilen masraf tutarının bildirilmesi ve iadesi talep edilecek. Gelen olumsuz cevapla tüketicinin ikametinin bulunduğu kaymakamlık tüketici hakem heyetine hiçbir ücret ödenmeksizin başvurulacak. Alınan karar lehineyse banka yerine getirmediği takdirde adliyelerdeki icra müdürlüğünde takibe geçecek. Tüketici hakem heyetlerinden bazen tüketici aleyhine karar çıkabilir. Tarafların kararın kendilerine tebliğinden itibaren 15 gün zarfında tüketici mahkemesi nezdinde itiraz hakkı bulunmakta olduğu gözardı edilmemelidir. Kararı beğenmeyen tüketici de banka da bu süreyi geçirmemek kaydıyla mahkemeye başvurup kararın değiştirilmesini talep edebilir" dedi.
Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.