TÜZÜN’DEN BÖLGESEL TREN SEFERİ ÖNERİSİ
Ahmet MEŞE
CHP Bilecik Milletvekili Yaşar Tüzün, hızlı tren seferlerinin başlatılmasından sonra kullanılmayan diğer demiryollarını Meclis gündemine taşıdı. Milletvekili Tüzün, Bilecik ve çevresinde bölgesel tren seferleri başlatılmasını önerdi.
CHP Bilecik Milletvekili Yaşar Tüzün, Ulaştırma Bakanı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na verdiği yazılı soru önergesiyle, kaldırılan tren seferlerini Meclis gündemine taşıdı.
Hızlı tren seferlerine karşı olmadıklarını, ancak bunun eski tren seferlerinin kaldırılmasını gerektirmediğini belirten Tüzün, Türkiye’nin diğer bölgelerinde olduğu gibi Bilecik’te de eski tren seferlerini daha çok çevredeki köylülerin ve gezi amaçlı olarak emeklilerin kullandığına dikkat çekti. Hızlı tren biletlerinin yüksek olması nedeniyle en çok köylülerin ve emeklilerin mağdur olduğuna vurgu yapan Tüzün, Bilecik ve çevresindeki demiryollarında bölgesel tren seferleri başlatılmasını önerdi.
Tüzün, bir çok il içinden demiryolu geçmesine rağmen tren seferleri yapılmadığının altını çizerek, bunun büyük bir israfa yol açtığını ve ulusal ekonomiye büyük zarar verdiğini belirtti. Tüzün, önergesinde Ulaştırma Bakanlığı’ndan şu sorularına yanıt istedi:
1- Türkiye’de mevcut demiryolu hattı kaç kilometredir?
2- TCDD Anahat şebekesinin ne kadarı yolcu taşımacılığı için kullanılmaktadır?
3- Mevcut demiryolu hatlarının ne kadarı yük taşımacılığı için kullanılmaktadır?
4- Yük ve yolcu taşımacılığı yapılmadığı için hiç kullanılmayan ve atıl durumda bırakılan demiryolu hattı var mıdır? İşlevsiz bırakılan bu hatlarda bakım yapılmakta mıdır, bakım için ne kadar harcama yapılmıştır?
5- Hiç bakım yapılmadığı için kaderine terk edilmiş işlevsiz hat var mıdır?
6- TCDD tarafından taşınan yolcu miktarı yıllara göre nedir?
7- TCDD tarafından taşınan yük miktarı yıllara göre nedir?
8- İçinden demiryolu geçmesine karşın yolcu ve yük taşımacılığı yapılmayan illerimiz hangileridir?
8- Hızlı tren seferlerinin başlatılmasından sonra hangi hatlarda eski tren seferleri kaldırılmıştır?
9- Başta Bilecik olmak üzere hızlı tren seferlerinin başlatılmasından sonra seferden kaldırılan trenleri yoğun olarak kullanan başta köylüler ve emekliler olmak üzere yöre halkının mağduriyetinin giderilmesi için bölgesel seferler yapılması düşünülmekte midir?
10- Kullanılmayan hatlardaki istasyon ve diğer demiryolu binalarının durumu nedir? Son 13 yılda bu tarihi binaların ne kadarı restore edilmiş, ne kadarı yıkılmış, ne kadarı satılmıştır?
Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.