YHT GARI İÇİN TARİH VERİLEMEDİ
Ahmet MEŞE
Yapımı bir süredir devam eden Yüksek Hızlı Tren (YHT) Bilecik garının hizmete giriş tarihi henüz netlik kazanmadı. Devlet Demir Yolları (DDY) 1. Bölge Müdür Yardımcısı Halil Korkmaz, gar yapım işinin yüzde 95'inin tamamlandığını ve çalışmaların yaklaşık 15-20 gün içerisinde biteceğini söyledi. Ancak Korkmaz, garın alt yapı eksikliklerinin bulunduğunu, doğalgaz, su ve kanalizasyon probleminin giderilmeden garın hizmete giremeyeceğini anlattı.
Vali Ahmet Hamdi Nayir ise Bilecik Belediyesi, Karayolları ve Devlet Demir Yolları ile birlikte alt yapı eksikliklerin giderilmesi için gerekli yazışma ve çalışmaların yapıldığını aktardı. Vali Nayir, işlemleri en kısa sürede tamamlayarak garı hizmete almak için çalıştıklarını vurguladı.
İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nda konuşan Devlet Demir Yolları (DDY) 1. Bölge Müdür Yardımcısı Halil Korkmaz, Bilecik garının yapım işinin yakın zamanda biteceğini söyledi. YHT garının yüzde 95'inin tamamlandığını ifade eden Korkmaz, ancak garın hizmete girmesi için alt yapı eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini belirtti.
Korkmaz hava şartlarından dolayı gecikmelerin yaşandığı gar yapımım ile ilgili şunları söyledi:
"YHT Bilecik garı yüzde 95 oranında tamamlandı. Kaplamalarımız devam diyor. 15-20 gün içerisinde kaplaması da bitecek. Hava şartlarından dolayı bir gecikme yaşandı. Ancak istasyonumuzun açılmasıyla ilgili bir problemimiz var. Karayolu imarlı olmadığı ve şahıs arazisinden geçtiği için oradan doğal gaz geçmiyor. Ankara-İstanbul arası hızlı tren hattı açıldıktan sonra 940 bin 911 yolcu taşındı Aralık ayı sonuna kadar. Konya daha sonra açıldı. Konya'da da 21 bin 370 yolcu taşındı. Bu 492 kilometre uzunluğundaki Yüksek Hızlı Tren hattının 70 kilometresi ilimiz hudutları içerisinde" dedi.
Vali Ahmet Hamdi Nayir ise garın hizmete gireceği tarihle ilgili net bir ifade kullanılamayacağını belirtirken, alt yapı eksikliklerinin giderilmesi için gerekli çalışmaların yapıldığını anlattı. Vali Nayir, ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte yazışma ve çalışmaların yürütüldüğünü dile getirerek garı en kısa sürede hizmete açmak için çalıştıklarını kaydetti.
DDY'DEN BİLECİK'E BÜYÜK YATIRIM
DDY 1. Bölge Müdür Yardımcısı Halil Korkmaz ilimizde gerçekleşen DDY yatırımları hakkında kısa bilgiler verdi. Müdür Korkmaz, 2003-2013 yılları arasında Bilecik'e yapılan yatırım tutarının 1 trilyon 495 milyon lira olduğunu ifade etti. Korkmaz şöyle konuştu:
"Bilecik ili sınırları içerisinde DDY yatırımları ile ilgili 2003-2013 yılları içerisinde 1 trilyon 495 milyonluk bir yatırımımız var. 2014 yılında ise 40 milyon 108 bin TL'lik yatırımımız var. Toplam proje bedelimiz 74 milyon 454 bin, önceki yıllar 18 milyon 620 bin toplam yıl içindeki ödeneğimiz 40 milyon 108 bin. Bu yıl yaptığımız harcama 29 milyon 279 bin TL. 2014 yılı nakdi gerçekleşmesi yüzde 73. Topla proje sayımız 30, tamamlanan proje sayımız 20, devam eden 5 projemiz var, ihale aşamasında 2 proje, başlanmayan 3 projemiz var. Yıl içerisindeki fiziki gerçekleşme ise yüzde 76. Başlanmayan üç projeden bir tanesi genel müdürlüğümüzün takibinde. Bir tanesi ihale aşamasında bir diğeri ise iptal ediliyor" ifadelerini kullandı.
DUYMUŞ TALEPLERİNİ İLETTİ
Korkmaz'un sunumunun ardından söz alan Vezirhan Belediye Başkanı Mehmet Duymuş, beldede kapatılan hemzemin geçidin açılmasını talep etti. Yaptıkları girişimlerin sonuçsuz kaldığını anlatan Duymuş, vatandaşların mağdur olduğunu dile getirdi. Duymuş şöyle devam etti:
"Vatandaşların oradan geçmesi için bir çözüm talep ettik ama maalesef olumsuz cevap geldi. Orası kapatılırsa vatandaşlarımız nereden geçecekler? 2-3 kilometre dolaşmaları lazım Vezirhan'a gelmesi için. Alt geçit yapalım" dedi.
Konuyla ilgili cevap veren Müdür Korkmaz ise hemzemin geçitlerle ilgili olarak yeni bir yasanın çıktığını belirterek, "Valilikler de bununla ilgili görev aldılar. Bizim arkadaşlarımız, belediyeler, valilikler birlikte bu hemzemin geçitlerle ilgili tespitler yaptılar. Bu dediğiniz hemzemin geçite bir bakayım. Ama şöyle bir şey var, şehir merkezinde birbirine yakın hemzemin geçitlerin iptali, şehirler arasında 5 kilometreye kadar hemzemin geçitlerin iptali, hemzemin geçit bağlantılarının bağlanmasıyla ilgili bir şey var. Ama bu kanun bunun dışına çıkamıyoruz. Bununla ilgili bir yönetmelik çıktı çünkü."dedi. 3-5 ev için hemzemin geçit de yapamayacaklarını belirten Korkmaz, " Biz orada tren çalıştırıyoruz. 3-5 evle ilgili olarak da her yerde hemzemin geçit yapma gibi bir durumumuz yok. Ayrıca hemzemin geçitte olan kazaları da görüyorsunuz. Bunun korunması da zor. Bu konuyu da değerlendirmeye alacağım" şeklinde konuştu.
'LOJİSTİK MERKEZİ BİR AN ÖNCE KAMULAŞTIRILMALI'
Daha sonra söz alan TSO Bozüyük Başkanı Buğra Levent, Bozüyük'teki lojistik merkezi çalışmalarını gündeme getirdi. Merkezin kamulaştırma çalışmalarının hızlandırılmasını talep eden Levent,"Bozüyük'te lojistik köyle ilgili de bir takım çalışmalar başladı. Bozüyük Organize Sanayisine yatırım yapacak olan firmaların bu konuyla ilgili beklentileri var. Bu konunun ya Devlet Demir Yolları aracılığıyla ya da devlet kanalıyla bir şekilde çözülmesi gerekiyor. Devlet Demir Yolları olarak sizlerin kamulaştırmayla ilgili bir hızlandırma çalışmasında bulunmanız gerekiyor. Biz Bozüyük olarak çok vakit kaybettik.
Dışarıdan Bozüyük'e yatırım yapmak isteyen yatırımcılar, Bozüyük'te organize sanayi bölgesindeki kamulaştırmalarla ilgili ticaret ve sanayinin başındaki kişiler olarak her ne kadar mülki amirlerimizi arasalar da bizleri de arıyorlar. Öncelikli olarak bizler hem Bilecik hem çevre ilçelerimizdeki yöre halkı olarak dışarıdaki insanlara bölgemize yatırım yapma konusunda gittiğimiz mevki ve makamlarda çeşitli sunumlar yapıyoruz. Biz bu alanın kamulaştırılma işini vatandaşlarımıza izah edemiyoruz. Bakanlarımıza ve vekillerimize konuyla ilgili defalarca dosya düzenliyoruz. Bozüyük'ümüzün Gümrük Müdürlüğüne kazandırılması hakkında dosyalarımızı da sunduk ve bunu lojistik köy projesiyle beraber paralelinde açılacağı konusunda cevabi yazımız geldi" dedi.
'YÜKSEK FİYATA SATMAYA ÇALIŞIYORLAR'
Levent'in açıklamalarına cevap veren Müdür Korkmaz, " Başkanım katılıyorum size haklısınız ama kamulaştırma TCDD'nin son 10 yılda yaptığı bir iş. Diğer yandan da YHT hatları ve lojistik köyler için o kadar çok kamulaştırma işi yapıyoruz ki. Doğrusunu söylemek gerekirse mümkün olduğunca çok yere yetişmeye çalışıyoruz. Mümkün olduğunca uzlaşmak için toplantılar düzenliyoruz. Arkadaşlarımızı görevlendiriyoruz. Ama isterseniz sizin orada da bir toplantı düzenleyelim. Emlak inşaat müdürümü görevlendireyim."dedi.
Bazı kişilerin sürekli olarak YHT'nin nereden geçeceğini ve güzergahını sorduğunu belirten Korkmaz, bu soruların nedeninin o kişilerin belirlenen alanlardan arsa alarak devlete fazla fiyatla satma düşüncesi olduğunu dile getirdi. Korkmaz, " Biz de bundan çekiniyoruz. Vatandaş da belki daha önce 2 lira olan fiyatı biz gelince 5 liraya çıkartıyor. Bu da sonuçta devlet. Burada da parayı heba edecek halimiz yok. Bir şekilde uzlaşmaya çalışıyoruz. Destek de bekliyoruz. Mümkün mertebe uzlaşıyoruz. Belediye başkanlarıyla, muhtarlarla. Uzlaşma bizim en kolay yöntemimiz."
Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.