ŞADİ  ERDAL

ŞADİ ERDAL

Yöneticilerimiz değişti, trafikte rahatlama sağlanır mı?

Yöneticilerimiz değişti, trafikte rahatlama sağlanır mı?

Belki 2 senedir şehir trafiğiyle ilgili yazmıyorum. Doktorun hastasından ümidini kestiğinde “Ne istersen onu ye” dediği gibi, benimde ümidim kalmadığı için olsa gerek.

Hem ümidini kesmişsin, hem niye yazıyorsun diyebilirsiniz. İlimizin Valisi, Emniyet Müdürü değişti, acaba diyorum, “her yiğidin yoğurt yiyişi vardır” denir ya, umut bu ya belki faydası olur diye yazıyorum.

Şehrin trafiğinin düzene girmesinde elbette Belediyenin rolü büyük. Seçildiği dört buçuk yıl olmasına rağmen bugüne kadar önemli bir çalışma göremedik. Otopark çalışması hiç yapılmadı.

Kemal Kızılkaya Vali olarak geldiğinde, emniyet müdürlüğü önündeki barikatları kaldırarak, halka nefes aldırdı. Yine anayol üzerinde tepebaşından itibaren, park yasağı getirmesi faydalı olmasına oldu da, otogara kadar devam etmemesi sıkıntıyı tam gideremedi.

Vasıtaların çoğalmasından dolayı trafik sıkıntısı yaşanıyor ne yapalım, yapacak bir şey yok diye düşünülüyorsa, o zaman nüfus da çoğalıyor, eğitim zorlaşıyor, okul yapmak gerekiyor, ama bu sefer de para sıkıntısı yaşıyoruz, mevcut okulların aldığı kadarını okutalım, okul dışı kalanlar da cahil kalsın diyebilir miyiz? Trafik problemini engine salmanın alemi yok. Vatandaşında, “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi var” sözüne uygun olarak yeni atanan idarecilerimizden de trafikte düzenleme yapmasını, nizamı sağlamasını isteme hakkı var. Yıllar evvel trafik komisyonun trafiği rahatlatacak kararları almadığını yazmıştım, hala aynı kanaatte olduğumu belirteyim.

Basit ve uygulanabilir bazı kararların alınmasıyla az da olsa rahatlama olabilir. Ak Parti döneminde ve şimdiki CHP Belediyesi’nde şehir içinden geçen yolu Karayolunu Belediyeye devredilmesi için defalarca Karayollarından istenmesine rağmen vermedi. Belediye trafiği rahatlatmak için çalışmalar yapamadığı gibi Karayollarında hiç çalışma yapmayarak Bilecik halkını cezalandırıyor.

Toptancılar esnafa mal dağıtımını ya mesai başlamadan veya mesai saatleri sonunda yapmalı. Eskişehir yıllardır uyguluyor, bizdeyse pazartesi günü şehrin en kalabalık olduğu gün bile toptancılar iş başında, trafik alt üst oluyor kimsenin umurunda değil. Ali Rıza Özkay caddesi, bilhassa Ziraat Bankası önünden itibaren yolun iki tarafından sonra üçüncüye park yapılması olağan karşılanır hale geldi.

Ali Rıza Özkay caddesinden tepebaşı kavşağı orta refüjden dönüş yasağı getirmeli, dönüşler askeriye önünde ki ışıklandırmadan yapılmalı. Ana cadde üzerinde oto park uygulaması park ücreti alınırken trafikte kuyruk oluşuyor buna bir çare üretilmeli.

Bursa, Eskişehir içine Karayolları battı çıktılar yaptı. Karayolları şehir içine battı çıktılar yapmalı. Aksi halde her geçen gün trafik içinden çıkılmaz hale geliyor, daha da gelecekte.

Her trafik yazımda yazdığım gibi yine hatırlatmakta fayda görüyorum. Emniyet müdürü makamından kalkıp caddeye bakan camdan sol ve sağ tarafına baktığında ufacık meydanlarda trafik sıkıntısı kalmazsa şehrin her tarafında trafik sıkıntısının hakkından gelinir diyorum.

Bu yazı toplam 1854 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
7 Yorum
ŞADİ ERDAL Arşivi
SON YAZILAR