• BIST 90.051
  • Altın 214,075
  • Dolar 5,3527
  • Euro 6,0808
  • Bilecik 0 °C

EĞİTİM Mİ? ÖĞRETİM Mİ?

MUZAFFER TEKELİOĞLU

Bir eğitim öğretim yılının daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. Çocuklarımız ve gençlerimiz yaz tatiline girecekler. Uzun bir dönemde yorulan öğrencilerimiz dinlenmek, eğlenmek için can atıyorlar. 8. Sınıf öğrencilerinin temel eğitimden orta öğretime geçişlerinde ölçü olan sınav sonuçları belli oldu. İl genelinde 42 öğrencimiz 120 sorunun tamamına doğru cevap verdi. 119 soruya doğru cevap veren 69 öğrencimiz, 118 soruya doğru cevap veren 69 öğrencimiz, 117 soruya doğru cevap veren 55 öğrencimiz, 116 soruya doğru cevap veren 52 öğrencimiz ve 115 soruya doğru cevap veren 58 öğrencimiz, ilimizde en yüksek doğru cevap sayısına ulaşan öğrencilerimiz oldular. İl genelinde 2646 öğrencimizin girdiği bu sınavda 345 öğrencimiz 115 ve üstü soruya doğru cevap verme başarısı gösterdi. Bu başarıda öğrencilerimiz başta olmak üzere, velilerimizin, öğretmenlerimizin ve yöneticilerimizin payı büyük. Emeği geçen herkese canı gönülden teşekkürler…

Bir de okulların öğretim boyutu yanında eğitim boyutu da var. Bence öğretimden önce eğitim gelir. Öğrenilen ya da öğretilen bilgiler toplum hayatında davranış haline getirilmediği müddetçe insan üzerinde yükten başka bir şey değildir. Önemli olan öğrenilen bilgilerin davranış haline getirilmesidir. Değerlerine sahip çıkmayan ve değerlerle bezenmeyen kişilerin vatanına, bayrağına, devletine, kutsal değerlerine sahip çıkması düşünülemez. 15 Temmuz darbe girişiminde bulunan hainlere karşı sadece yüreğiyle karşı koyan ve bu uğurda şehit düşen, gazi olan kahramanlarımızın en büyük değerlerden birisi olan vatan sevgisinin ve bayrak aşkının zirvede olmasından kaynaklanır. Bu da aldıkları eğitimin kalitesinden ortaya çıkmıştır.

Milli Eğitim Bakanlığı 6 dersten toplam 120 sorudan oluşan sınavlara 20 soru daha ilave ederse daha objektif olacağını düşünüyorum. İlave edilecek 20 soru vatan sevgisi, bayrak sevgisi, adalet, saygı, aile birliği, yardımseverlik gibi değerleri kapsayan ve öğrencilerin bu duygularını ölçen sorulardan oluşursa çok daha güzel olur kanaatindeyim.

Sonuç olarak diyebiliriz ki; öğretim olmadan eğitim olmaz. Eğitimsiz öğretimin bir değeri hiç olmaz. Öğrendiklerimizi davranış haline dönüştürmek ve değerlerine sahip çıkacak nesiller yetiştirmek bir eğitimci olarak hepimizin görevidir.

Bu yazı toplam 595 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Bilecik Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 228 212 40 29 Faks : 0 228 212 40 29