Doç. Dr.  BURAK ÖZTÜRK

Doç. Dr. BURAK ÖZTÜRK

EV EŞYALARINDA SERVİS SORUNLARI

EV EŞYALARINDA SERVİS SORUNLARI

Teknolojinin gelişimiyle çok fazla sayıda yeni endüstriyel ürün günlük hayatımıza girdi. Robot süpürgeden tutunda, yağsız fritözlere ve mutfak şeflerine kadar birçok faydalı ürün; artık yaşamımızın bir parçası olmuş durumda.  Hem de çoğu eşya akıllı yazılımlarla donatılmış halde. Bazen soruyorum kendime, Teknoloji ve Bilim bu şekilde dünyada ilerlerken, neden hala şehrimizdeki bazı teknik servisler yan gelip yatma peşinde?

Hani ‘’ateş düştüğü yeri yakar’’ derler ya, işte tamda bu ay biz de çıra gibi yandık. Yazın ortasında buzdolapsız servisin insafına kaldık. Mahallemizde biraz araştırınca fazlasıyla anladık. Vatandaşlarımızla servis sorunlarında mutabık kaldık. Arkadaş yetkili servis olarak bir de sorun çözün yeter artık!

Bir dokun bin ah işit. Herkes mi şikâyetçi yetkili servislerden?  Kimi üç ayda dört kere servise gidip hala soğutmayan buzdolabından dertli, kimi bir lehimle çözülecek parçanın değişiminden. Usul belli; servis para kazanacak, başka türlü bir ticaret de olmayacak. Kışın kombi yetkili servisinin 2500 tl istediği bir kartı; özel kuruluşta tamir ve bakımını 900 tl’ ye yaptırarak kurtardık. Sizce bu özel servis hiç para kazanmadı mı? Dersiniz.

Tüccar zihniyetinden korunmak için, aslında halkımızın iki büyük silahı var. Bunlardan birincisi ve en önemlisi kânunlarla korunun Tüketici Hakları Derneği.  Her şehirde bir ofisi bulunmakta ve tek görevi tüketiciyi korumak için kanunları uygulayıp gerekli bilgilendirmeyi yapmak. Halkımızın en az yarısı bu durumdan bir haber ve gerçekten hiçbir bilgisi yok.

Özellikle bazı sorunların çok yaşandığını ve halkımızın haklarını aramadıklarını fark ettik. Öncelikle sıfır alınan ürün bir ay içinde arıza yaparsa; ya sıfır ürünle değişir, ya da para iadesi yapılır. Yok, efendim servise gitsin. Yok, efendim biz bir kontrol edelim. Yok efendim öyle bir şey! Bile, isteye ve gönüllüce o parayı geri ödeyeceksin! Sakın unutmayalım! Hiçbir alet garanti süresince aynı arızayı üç kez yapamaz. Yaparsa yine değişim ya da para iadesi şart.

Ülkemizde birçok ürün gurubu için en az iki yıl servis garantisi bulunmakta. Bu süre ise ancak satış tarihi itibariyle başlar. Arızalı ürünün 30 iş günü içinde yapılmaması durumunda, ürün yenisi ile değişmelidir. Bu durumun yanı sıra, 15 iş gününü geçen bir tamir için, yetkili servisinizden benzer özelliklere sahip bir ürün ödünç alabilirsiniz. Elektrik voltaj dalgalanma sorunları için; servisinize rapor tutturup, şehrimizde elektrik tedarikçisine şikâyette bulunarak, zararınızın karşılanmasını isteyebilirsiniz.  Daha farklı sorunlar için, Lütfen Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunmaktan asla korkmayın.

İkinci kalkan olan ve ancak satın aldığınız kuruluşa bağlı olarak değişkenlik gösteren ise o şirketin prestijidir. Yani efsanevi ‘’para kaybetmek mi, yoksa müşteri mi?’’ felsefesi. Hiçbir şirket ‘’bu markanın ürünleri kötü, servise hiç dikkat etmiyor, garanti ancak bir kağıt parçası’’ gibi sloganları halktan duymak istemez. Kısacası servis fair - play dışında hareket ediyorsa, hiç durmadan patrona gidin. Sadece telefonla aramayın, iadeli taahhütlü olarak Ar-Ge merkezlerinden tutun da,  servislerden sorumlu yöneticilere anlaşılır bir şekilde yazın. Şikayetim var tarzı bir çok platformda ve sosyal medyada da ayrıca kurumları da ekleyerek paylaşım yapmayı unutmayın.

Bu yazıda ekonomik krizle boğuşan halkımızın bir sorununu dile getirdik. Bazı çözüm önerileri tavsiye ettik. Gelecek yazılarda ‘’nasıl uzman bir servis’’ olunur başlığıyla tekrar görüşmek üzere sağlıcakla kalın.

 

 

Bu yazı toplam 2365 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
Doç. Dr. BURAK ÖZTÜRK Arşivi
SON YAZILAR