Sadettin Bayram

Sadettin Bayram

HAŞHAŞ MESELESİ

HAŞHAŞ MESELESİ

Afyon - Denizli dedikçe akla haşhaş gelir.

Afyon, en az kenevir kadar kıymetlidir.

Biz de Bilecik te hahaş ekerdik.

Çocukluğumuz da çok haşhaş çizdik Afyon aldık..

Afyon, ilaç sanayisinde kullanılan önemli bir Hammaddedir.

Ayazinine giderken haşhaş tarlasını görünce dayanamayıp fotografladık.

Bu gün Pazar olduğu için Ayaz inine girişi ücretli yapmışlar. Çok kalabalık olduğu için gezimi hafta içine erteledim.

Afyon - Haşhaş ülkemiz genelinde Uluslararası baskı ile Haşhaş ekilmiyor.

Afyon ve Denizli de ekilebiliyor.

Haşhaş da iki çapalama yapılır.

Baharda başlayan üretim yaz başı sona erer.

Çok yüksek geliri var. Su falan da istemez.

Normal yağışlar yeterlidir.

Haşhaşın, genel de ekilmemesi ülkemiz çiftçisi adına büyük kayıptir.

Haşhaş istismar edilen bir bitkidir.

Zaten kontrollü ekliyor.

Kontrol güçlendirilince istismarın önüne geçilir.

197O yıllarının zamanında 12 MART MUHTIRASI ABD TARAFINDAN VERDİRİLDİ.

NİHAT ERİM BAŞBAKANLIĞINDA YASAKLANDI.

Bu yasağı kaldıracak bir hükümet gelmedi.

Haşhaş konusu gündemden düştü.

Fakat benim gündemim de hala.

Gazlıgöl den selamlar.

sad1.jpeg

sad2.jpeg

Bu yazı toplam 219 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Sadettin Bayram Arşivi
SON YAZILAR